فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   پنجشنبه 26 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


ورزش و نوروفیدبک

نوروفیدبک روش خاص و منحصر به فردی است که جنبه های ویژه عملکرد مغز و امواج مغزی را شناسایی و پس از آن با استفاده از این اطلاعات به تغییر رفتار به منظور مقابله با کاستی ها و یا افزایش عملکرد مغز کمک می کند. نشان داده شده است که این علم در حال رشد در طی چند سال اخیر نتایج قابل توجهی را در این زمینه در بر داشته و همین امر منجر به محبوبیت این علم در سراسر جهان شده است.نوروفیدبک در دنیای ورزش رشد بسیار سریعی دارد. موفقیت یا شکست یک ورزشکار به تفاوتهای بسیار کوچکی در نتایج بستگی دارد. چه اتفاقی در کسری از ثانیه رخ می دهد که باعث پیروزی یا شکست می شود. تصور کنید که راهی برای شناسایی مناطق مغزی ورزشکار که در تصمیم گیری در این لحظات سرنوشت ساز دخیل هستند وجود داشته باشد. آموزش مغز برای واکنش نشان دادن به شیوه ای خاص و در موقعیتی ویژه می تواند به افزایش کارایی و عملکرد، هم در ورزشکاران حرفه ای و هم در ورزشکاران تازه کار شود.
نوروفیدبک چیست؟در این روش شما در مقابل یک مانیتور می نشینید و الکترودی که روی سر شما قرار دارد امواج مغزی شما را دریافت و به کامپیوتر هدایت می کند .حالا شما با دیدن امواج مغزی خود روی صفحه مانیتور می توانید به تنظیم و کنترل آنها بپردازید و در تمام این مراحل درمانگر در کنار شما نشسته و به شما یاد می دهد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.درواقع نوروفیدبک شما را قادر به دیدن دنیای درون مغزتان می کند ، به عنوان مثال در صفحه مانیتور شما یک شکل شبیه سازی شده امواج مغزی را به شکل یک بازی می بینید و با نگاه کردن به صفحه مانیتور و بدون استفاده از دست شروع به بازی می کنید. دستگاه الگوهای امواج مغزی شما را پردازش می کند و در صورتیکه این الگوها مناسب باشد شما در بازی به جلو خواهید رفت و در غیر اینصورت شکست می خورید، به این ترتیب شما یاد می گیرید که مثلا در شرایط اضطراب چگونه می توانید مغز خود را طوری تنظیم کنید که آرامش جایگزین اضطراب شود .نوروفیدبک عوارض جانبی دارو درمانی را ندارد و اثرات درمانی پایدارتری نیز دارد، فعالیت های کل مغز را کنترل می کند و بهبودی پایدار بیماری را شامل می شود. متخصصین برای ردیابی فعالیت مغزی در زمان ورزش، فیلمی از عملکرد ورزشکاران در حین مسابقه را به آنها نشان می دهند. وقتی وقایع کلیدی خاص در صفحه نمایش ظاهر می شوند، مانند یک ضربه یا گل از دست رفته، الکترودهایی که به فرد متصل هستند تحریک شده و پاسخ های مورد نیاز می دهند. گروه آموزش از این پاسخ ها استفاده کرده و نقشه ای از امواج مغزی فرد را برای شناسایی نواحی مغزی درگیر در کنترل هیجان یا واکنشی خاص را طراحی می کنند.
چرا به نوروفیدبک دوپینگ اخلاقی می گویند؟ دلیلش این است که در حال حاضر بسیاری از ورزشکاران در کشورهای پیشرفته و همچنین بسیاری از سازمان های معتبر جهانی جهت ارتقا مهارت های ذهنی و شناختی و بهینه سازی تصمیم گیری، افزایش خلاقیت، تقویت حافظه و افزایش هماهنگی جسم و ذهن از این روش اســـتفاده می کنند .به عنوان مثال تیم ملی ایتالیا ،تیم آث میلان، بسیاری از برندگان طلای المپیک مثل ماری پیرس و چاد کاروین رسما اعلام کردند که جهت بهبود کارکرد ذهنی برای آمادگی مسابقات از نوروفیدبک استفاده می کنند. مهارت‌هاي جديدی كه در اثر تمرینات نوروفیدبک بصورت آگاهانه و ناآگاهانه بدست آمده‌اند در طول آموزش دروني مي‌شوند و بطور خودكار به فعاليت‌هاي روزانه فرد منتقل مي‌شوند. اين کار درست مانند يادگرفتن رانندگي است. همانطور که رانندگي پس از يادگيري کامل به صورت يک سري اعمال خودکار در مي‌آيد و هيچگاه فراموش نمي‌گردد، مهارت‌هايي نيز که مغز در طي آموزش نوروفيدبک فرا مي‌گيرد ماندگار خواهند بود.
الهه رنجبر
فوق لیسانس روانشناسی
هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 22 آذر 1391 - 12:01

کد:10057-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.