فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   چهارشنبه 25 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


دکتر پورکاظمی خبر داد؛ برگزاری همایش علمی تناسب اندام و بدنسازی با همکاری فدراسیون پزشکی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از برگزاری اولین جشنواره اطلاع رسانی، مسابقه و همایش علمی تناسب اندام و بدنسازی-ازتهدید تا سلامت با همکاری این فدراسیون خبر داد.
دکتر لطفعلی پورکاظمی، در گفت و گو با سایت خبری این فدراسیون اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از سیاست های این فدراسیون توسعه مباحث آموزشی و اطلاع رسانی است، علاوه بر برگزاری دوره های متعدد آموزشی در سراسر کشور توسط هیات های استانی و همچنین خود فدراسیون با بخش های مختلف تعامل گسترده ای داریم چرا که معتقدیم توسعه مباحث آموزشی نقش اصلی را در علمی سازی ورزش کشور و در نتیجه ارتقاء سطح سلامت ورزشکاران به دنبال دارد.

وی افزود: در این رابطه با همکاری چند موسسه قرار است طی روزهای دهم و یازدهم بهمن ماه جاری همایش فوق برگزار شود و بر این اساس فدراسیون همکاری لازم را در برگزاری این همایش انجام خواهد داد و در این رابطه فراخوان جشنواره همایش به شرح زیر در اختیار کلیه هیات های استانی قرار گرفت:

مقدمه:

اضافه وزن و چاقی از پدیده های قرن جاری است که روز به روز با تغییر شیوه زندگی، افزایش شهرنشینی و کاهش فعالیت های بدنی گسترده و پیچیده تر می شود و به عنوان عاملی موثر در بروز و شیوع بیماریهایی مزمن و تحلیل برنده مانند دیابت، بیماریهای قلب و عروق، افزایش فشار خون، مشکلات شدید مفصلی - استخوانی و سکته های قلبی و مغزی شناخته می شود.

اصلاح شیوه زندگی، پرداختن به فعالیت های بدنی و تلاش برای مدیریت وزن و داشتن تناسب اندام و سلامت عمومی مورد تاکید تمامی متخصصین سلامت است. ولی استفاده نادرست از رژیم های غذایی و مکمل ها، کاربرد نابجا از وسایل و ابزارها و روش هایی که به منظور تناسب اندام و خصوصا بدنسازی و پرورش اندام تبلیغ می شوند، اغلب مخاطراتی مانند نارسائی های کلیوی و مشکلات کبدی و ... برای استفاده کنندگان پیش می آورد، که ممکن است عوارض آن کشنده و یا همراه با بروز ناتوانی های جسمی مادام العمر باشد.

گرایش روزافزون نوجوانان و جوانان به داشتن اندامی تراشیده و عضلاتی برآمده منتج از سوء اثر فیلم ها، تبلیغات رسانه ها و مدهای رایج موجب استفاده گسترده نسل جوان از مکان هایی غیر استاندارد و روش های پر خطر و بعضا استفاده از مواد نامناسبی می شود که تهدید بزرگی برای سلامت آنها بشمار می رود. نسلی که به عنوان سرمایه های ملی کشور از نظر فرهنگی و اجتماعی جزء طرفداران زندگی سالم و پاک هستند.

با توجه به اهمیت موضوع، جمعی از اساتید، متخصصین و صاحب نظران، مؤسسات مرتبط، رسانه ها و فعالین حوزه سلامت به منظور بررسی ابعاد مختلف موضوع، اطلاع رسانی، پیشبرد فرهنگ همگانی تناسب اندام ایمن اقدام به برگزاری اولین جشنواره علمی – فرهنگی و همایش علمی تناسب اندام و بدنسازی؛ تهدید تا سلامت می نمایند.

هیئت علمی جشنواره از تمامی علاقه مندان، نوجوانان، جوانان و همچنین پزشکان، هنرمندان، اساتید ، کارشناسان و همچنین کلیه کسانی که در این زمینه دارای شواهد و تجربه ی اثرات سلامت بخش تناسب اندام ایمن و یا انواع اختلالات ناشی از روش های نادرست رژیم های خطرناک غذایی، بدنسازی و تناسب اندام بوده اند، دعوت می شود در این بسیج اطلاع رسانی و مسابقه و جشنواره متعاقب آن شرکت فرمایند.
محورهای جشنواره مسابقه و همایش علمی

◦· رژیم های غذایی،
◦· نسخه ها و برنامه های بدنسازی،
◦· مکمل های غذایی،
◦· هورمونها و شبه هورمونها،
◦· نوشیدنی های ورزشی،
◦· ابزارها و دستگاه ها،
◦· مکمل های ورزشی،
◦· مراکز ارائه دهنده خدمات تناسب اندام و بدنسازی،
◦· اهداف، انگیزه ها و فرهنگ تناسب اندام و بدنسازی،
◦· منابع اطلاع رسانی و آموزشی،
◦· استانداردها


شیوه های اطلاع رسانی به جوانان و خانواده ها :

1.1. نشست های خبری و مطبوعاتی تا کنون دو نشست خبری صورت گرفته که باز تاب خوبی داشته و موج خبری لازم را بوجود آورده است2.2. برنامه هایی در رادیو و تلوزیون اجرا شده که باید ادامه یابد
3.3. مصاحبه با متخصصین مصاحبه ها با خبرگان و متخصصین تغذیه ،ورزش همگانی ، و همچنین مسوولان مرتبط در سازمانها و ارگانها صورت می گیرد که اغلب بعنوان عضو کمیته علمی جشنواره همکاری می نمایند .اغلب مصاحبه ها در زمینه محور ها جشنواره میباشد و در سایت جشنواره منعکس می شود این برنامه در حال انجام است و ادامه دارد .
1.4. مسابقه برای عموم مردم و خصوصا جوانها بر اساس محور ها بصورت شرح حال نویسی، مقاله نویسی، کاریکاتور، خاطره نگاری، فیلم های کوتاه، وبلاگ نویسی، عکس، ارایه نمایش و ... برگزار میشود . داوری توسط گروه علمی انجام خواهد شدو به برندگان لوح تقدیر و جایزه از دست ورزشکاران یا هنرمندان محبوب تقدیم میشود2.5. برگزاری همایش علمی باید ها و نیاید های بدن سازی و تناسب اندام گروه هدف خانواده ها و جوانان همزمان با جشنواره، همایش برای مخاطبین عادی در دوروز متوالی اجرا میشود روز اول دعوت از جوانان و روز دوم خانواده ها از طریق شورایاری ها صورت می گیرد . کلیه مقالات در این همایش کاملا علمی و با رفرانس معتبر توسط خبرگان پزشکی ورزشی بزبان ساده و قابل درک با هدف اطلاع رسانی و توجه دادن گروه مخاطب به تهدید ها بر اساس محور های جشواره ارایه می شود.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 22 آذر 1391 - 12:55

کد:10058-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.