فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   سه شنبه 24 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


مریم دلنواز: فیزیوتراپی مناسب طول دوره آسیب دیدگی را کاهش می دهد.

مسئول کمیته توانبخشی هیأت پزشکی ورزشی استان تهران در گفت و گویی با سایت خبری هیأت شرکت نمود که متن این گفتگو در پی می آید:
1- چه تعریفی از فیزیوتراپی و مزایای آن برای بهبود ورزشکاران مصدوم دارید؟
فیزیوتراپی نه تنها در بهبود مصدومیت های ورزشی نقش دارد بلکه توصیه های فیزیوتراپیست به ورزشکار می تواند از آسیب ورزشی جلوگیری کند. فیزیوتراپی مناسب طول دوره آسیب دیدگی را کاهش می دهد و به بازگشت هرچه سریعتر ورزشکار به میدان های ورزشی کمک می کند فیزیوتراپی بعد از جراحی می تواند به برگشت حداکثر عملکرد اولیه ورزشکار کمک کند و فیزیوتراپی قبل از عمل جراحی پیش آگهی بهتری برای جراحی دارد و با توجه به اینکه عضلات با فیزیوتراپی آماده تر و قوی تر می شوند و دامنه حرکتی مفصلی بهتر می شود، نتیجه بعد ازجراحی بهتر خواهد شد.

2- فیزیوتراپی چه جایگاهی در ورزش امروز دنیا دارد؟
اهمیت فیزیوتراپی در ورزش دنیا آنقدر زیاد است که شاخه ای از فیزیوتراپی را فیزیوتراپی ورزشی اختصاص داده اند به طوری که امروزه تیم های مهم ورزشی هر کدام فیزیوتراپیست مخصوص به خود دارند که هم قبل از تمرین، همچنین حین تمرین، هم بعد از تمرین و همچنین در صحنه مسابقات نیز فیزیوتراپیست در کنار تیم ورزشی حضور دارد تا هم از آسیب ورزشکاران جلوگیری شود هم بعد از آسیب به بهبود هرچه سریعتر بیمار و جلوگیری از آسیب مجدد وی کمک نماید.

3- در سال جاری کمیته توانبخشی هیات چه میزان خدمات فیزیوتراپی به ورزشکاران استان ارائه داده است؟
با استفاده از دستگاه های الکتروتراپی و مکانوتراپی موجود و دادن برنامه درمانی مناسب با آسیب، به کلیه ورزشکاران مصدوم که به بخش فیزیوتراپی این هیأت مراجعه کرده اند در حد مطلوب سرویس دهی شده است و به بهبود و بازگشت مجدد ورزشکاران به میادین ورزشی کمک شایانی شده است.

4- در رابطه با بحث فیزیوتراپی چه توصیه ای به ورزشکاران دارید؟
فیزیوتراپی خود را جدی بگیرند نیمه رها نکنند و هماهنگ با فیزیوتراپیست برنامه درمانی خود را کامل کنند، به توصیه فیزیوتراپیست درخصوص ورزش های در منزل و شروع فعالیت های بدنی برنامه ریزی شده توجه کنند همچنین در فعالیت هایی که از انجام آن نهی شده اند هم دوری کنند.

5- شایع ترین اسیب های ورزشی در استان چه بوده که شما جهت مداوای آن اقدام کرده اید؟
شایعترین آسیب ورزشی که به ما مراجعه کرده اند، آسیب های زانو بخصوص آسیب رباط Aclبوده و آسیب شانه و پیچ خوردگی های مچ پا در درجه بعدی هستند.

6- خدمات فیزیوتراپی هیات تا چه حد رضایت خاطر ورزشکاران مصدوم را فراهم کرده است؟
البته این رضایت خاطر را باید از ورزشکاران مراجعه کننده پرسید ولیکن با توجه به ارتباط ورزشکاران آسیب دیده با این مرکز بنظر می رسد که رضایت خاطر کامل را دارند.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 12:30

کد:10095-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.