فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   سه شنبه 24 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


توصیه هایی برای ورزشکاران مبتلا به آلرژی

آلرژی فصلی یکی از شایعترین آلرژی هاست این بیماری که بیشتر در فصل بهار دیده می شود با التهاب مخاط بینی همراه است. این مشکل گرچه خطرناک نیست ولی می تواند موجب دردسر برای ورزشکاران در حین ورزش شود و حتی در عملکرد ورزشی آنان نیز تاثیر بگذارد. خارش بینی و گلو، التهاب پوست، عطسه، تورم چشم ها، بی حالی، تهوع، استفراغ، تب، اسهال و تنگی نفس و .... مهم ترین واکنش های حساسیتی هستند.
نکته ی مهم در مورد حساسیت غذایی و آلرژی فصلی عدم استفاده از افزودنی ها بخصوص بنزوات و نیترات در رژیم غذایی می باشد به ورزشکاران مبتلا به آلرژی توصیه می شود استفاده ازمحصولات غذایی فرآوری شده مثل آب میوه ها، سس سالاد، غذاهای آماده مثل سوسیس، کالباس، همبرگر و غیره استفاده نکنند. همچنین مصرف قندهای تصفیه شده مثل کلوچه، کیک و دسر و سیب زمینی سرخ شده محدود شود و بیشتر از قندهای کمپلکس یا پیچیده مثل نان های سبوس دار استفاده نمایند. همچنین بهتر است مصرف گوشت قرمز و چربی های اشباع شده نیز محدود گردد.
گیاهان موثر در رفع حساسیت
چای سبز، ویتامین C موجود در چای سبز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بدن را در مقابل بیماری های مختلف از جمله آلرژی های فعلی مقاوم می سازد همچنین خاصیت آرامبخشی داشته و می تواند حالت تنش، افسردگی، استرس و هیجان را از بین ببرد.
بابونه: دارای طبیعتی گرم و خشک بوده و در نوسازی گلبوهای سفید موثر است.
دارچین و زردچوبه از گیاهان معروف و پرمصرف هستند که خاصیت ضدحساسیت بودن در آنجا به اثبات رسیده است.
پرتقال: مصرف روزانه یک عدد پرتقال در صبح به علت دارابودن ویتامین C فراوان یک آنتی هیستامین طبیعی محسوب می شود از گیاهان دارویی موثر دیگر می توان به خاکشیر، اسفرزه، بارهنگ، شیرخشت، کدو، کنجد، کاسنی، آب مرکبات، سبزیجات تازه، روغن زیتون، سیر و پیاز اشاره کرد.

لاله کیوانمرز
مسئول کمیته تغذیه
هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 10 مهر 1392 - 09:01

کد:10174-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.