فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   سه شنبه 24 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


گلشن‎راز: آمار دوپینگ کاهش داشته است/ محرومیت علی‌اکبری شاید به ده سال کاهش یابد

مسئول کمیته آموزش و پیشگیری ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با اشاره به کاهش آمار نمونه‌های مثبت دوپینگ ایران درباره حکم علی‌اکبری گفت: ممکن است درصورتی که ثابت شود که علی‌اکبری ندانسته مواد ممنوعه را مصرف کرده حکم او به هشت تا ده سال کاهش پیدا کند.


دکتر افسانه گلشن‎راز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با بیان اینکه دوپینگ معضل جهانی است، اضافه کرد: متأسفانه روح ورزش و جوانمردی که قبلاً بین ورزشکارها وجود داشت الان مقداری کم‎رنگ شده و چون برخی جوان‎ها صبر، حوصله و تحمل کمتری دارند و می‎خواهند سریع‎تر به چیزهایی که دوست دارند، برسند روی به دوپینگ می‎آورند.


وی ادامه داد: متأسفانه در این بین برخی افراد سودجو از آگاهی نداشتن ورزشکارها استفاده می‎کنند و ناخواسته یا ندانسته آنها را به بحث مخرب دوپینگ کشانده و مشکل‎هایی به‎وجود می‎آورند.


گلشن‎راز خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‎های آموزشی، از لحاظ آمار دوپینگ نسبت به سال‎های گذشته در کشور تقریباً کاهش داشته‎ایم. در المپیک لندن، رقابت‎های مختلف آسیایی و... ورزشکارهای ایرانی بدون آلودگی دوپینگ بودند، منتها بعضاً ورزشکارهایی پیدا می‎شوند که تک و توک دانسته یا ندانسته دوپینگ می‎کنند.


مسئول کمیته آموزش و پیشگیری ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، یادآور شد: آمار دوپینگ ورزشکارهای ایرانی نسبت به کشورهای دیگر پایین‎تر است که این نتیجه زحمات برنامه‎های آموزشی بوده ولی باز هم در بحث آموزش جای کار زیادی وجود دارد.


وی در ادامه با اشاره به وضعیت امیر علی‎اکبری تأکید کرد: ورزشکار حرفه‎ای باید دانش حرفه‎ای داشته باشد و به این راحتی اعتبار و حیثیت ورزشی‎اش را خدشه‎دار نکند. ورزشکاری که دفعه اولش نبوده باید حساسیت و ارزش بیشتری برای خودش قائل می‎شد و بداند با کی برود با کی بیاید و توصیه از دکترهایی بگیرد که "امین" هستند و به آنها اعتماد دارد.


گلشن‎راز با بیان اینکه قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) سفت و سخت است، اظهار کرد: آژانس روی اصل مسئولیت‎پذیری ورزشکارها تأکید ویژه دارد که ورزشکار چه بخواهد و چه نخواهد، دانسته یا ندانسته اگر ماده ممنوعه در نمونه‎اش محرز شود، حکمش برنمی‎گردد. چون محرومیت علی‎اکبری بار دوم بوده، بخشش یا کاهش محرومیت خیلی ضعیف به‎نظر می‎رسد و آژانس شوخی ندارد. البته اگر ثابت شود که ندانسته بوده، شاید محرومیتش به 8 تا 10 سال کاهش یابد.


وی در پایان به ورزشکارها توصیه کرد: تا جایی که می‎توانند در برنامه‎های آموزشی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و فدراسیون پزشکی ورزشی حضور یابند و از کتابچه‎های و مطالب آموزشی که تهیه شده و در اختیارشان قرار گرفته، استفاده کنند و آنها را جدی بگیرند؛ چون دوپینگ شوخی‎بردار نیست.

تاريخ  ارسال:سه شنبه 3 دي 1392 - 13:57

کد:10202-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.