فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   پنجشنبه 26 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


نشست خبری فدراسیون های اعزامی به اینچئون؛
دکتر پورکاظمی: 283 ورزشکار مورد آزمایش دوپینگ قرار گرفتند

به نقل از فدراسیون پزشکی ورزشی ایران، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: در طول پنج ماه گذشته از 283 ورزشکار در اردوها و رقابت های انتخابی تست دوپینگ گرفته شد که تاکنون هیچ یک از نمونه ها مثبت نبوده و همه اعضای کاروان اعزامی ایران به بازیهای آسیایی در سلامت کامل هستند.
به گزارش ایرنا، لطفعلی پورکاظمی روز یکشنبه در نشست خبری فدراسیون های اعزامی به بازیهای آسیایی در مورد احتمال مثبت اعلام شدن دوپینگ ورزشکاران در فاصله باقی مانده تا آغاز بازیها افزود: در این صورت بلافاصله برای حذف ورزشکار اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به فرهنگ سازی و آموزشهایی که برای افزایش سطح دانش ورزشکاران در زمینه دوپینگ و استفاده از داروهای غیرمجاز و مکمل های ممنوع انجام شده، سطح آگاهی ورزشکاران بسیار مطلوب است.

پورکاظمی یادآور شد که فهرست 30 مکمل مجاز اعلام شده است و ورزشکاران می توانند مکمل های مجاز را با ذکر شرکت دارویی از داروخانه ها تهیه کنند و این در حالی است که فهرست مکمل های مجاز اعلام شده برای بازیهای المپیک 2012 لندن 27 و بازیهای آسیایی 2010 گوانگژو چین هم 18 مکمل بود.

وی ادامه داد: مکمل های اعلام شده در آزمایشگاه کاملا آنالیز شده و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد مبارزه با دوپینگ و فدراسیون پزشکی ورزشی است.



**معاینات پزشکی 348 ورزشکار انجام شده است



رییس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود : از چهار ماه گذشته معاینات پزشکی 348 ورزشکار اصلی و ذخیره اعزامی به بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی انجام شده است و این معاینات به صورت تخصصی و فوق تخصصی شامل ارتوپدی، توانبخشی، اکو قلب، سونوگرافی، روانپزشکی ورزشی، آزمایش خون و دندانپزشکی بود که با توجه به نتایج این آزمایش ها ، همه ورزشکاران ایرانی در سلامت کامل بودند و هیچ یک ممنوع الاعزام نشدند.

وی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا در مورد اقدامات فدراسیون پزشکی ورزشی در طول برگزاری بازیهای اسیایی گفت: یک کلینیک پزشکی ورزشی در دهکده بازیها متشکل از 9 پزشک و 9 فیزیوتراپ و متخصص تغذیه برپا می شود که این کلینیک در سه نوبت (شیفت) شبانه روزی فعالیت خواهد کرد.

پورکاظمی خاطر نشان کرد: با توجه به تجربه بازیهای داخل سالن سال گذشته در اینچئون برای بازیهای آسیایی آمادگی کامل را داریم .در طول برگزاری بازیهای المپیک 2012 لندن هم به گفته سایر تیم ها یکی از موفقترین و مجربترین کادر پزشکی در اختیار کاروان ایران بود.

وی همچنین در مورد اعتراض برخی فدراسیون ها برای انتخاب کادر پزشکی گفت: در طول چهار سال گذشته 120 پزشک، فیزیوتراپ و کارشناس تغذیه در کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک و فدراسیون پزشکی ورزشی فعالیت داشتند که از این تعداد فقط 18 نفر را به بازیهای آسیایی خواهیم برد.

پورکاظمی افزود : شرایط اعزام 22 پزشک و 22 فیزیوتراپ برای 22 تیم اعزامی وجود ندارد و چاره ای جز انتخاب افرادی که در چهار سال گذشته با ما همکاری کردند، نداشتیم.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد اعزام روانشناس به همراه کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی هم گفت: تلاش داریم یک روانشناس را به بازیهای آسیایی اعزام کنیم . اگر چه روانشناس قبل از اعزام تیم کاراصلی خود را انجام داده است زیرا اگر اضطراب، استرس و تنش های ورزشکاران در اردوها کنترل شود به طور یقین در حین مسابقات هم قابل کنترل است.

وی در مورد تمهیدات لازم برای جلوگیری از مصدومیت های احتمالی و یا تشدید آسیب دیدگی ورزشکاران گفت : فهرست کاملی از پرونده پزشکی همه ورزشکاران را در اختیار داریم که در صورت بروز هر آسیبی مراحل درمان آنان را پیگیری می کنیم.

پورکاظمی در پایان به ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی اینچئون توصیه کرد که با کادر پزشکی و مربیان همکاری کنند و اگر داروی خاصی را مصرف می کنند حتما اطلاع دهند.

وی گفت که ورزشکاران به هیچ وجه حق ندارند داروی مکمل و آمپولی را با خود به دهکده ببرند چرا که این کار جرم محسوب می شود مگر اینکه گزارش پزشکی را همراه داشته باشند.

هفدهمین دوره بازیهای آسیایی 2014 از 28 شهریور تا 12 مهر ماه در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار می شود.

تاريخ  ارسال:يكشنبه 9 شهريور 1393 - 13:54

کد:10286-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.