فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   چهارشنبه 25 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


دبیرکل وادا با اشاره به رسوایی دوپینگ UCI:
جزئی ترین مسایل را به دقت بررسی خواهیم کرد

دبیرکل آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) از گزارش کمیسیون مستقل اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری(UCI) مبنی بر پنهان کاری مسئولان پیشین این اتحادیه در موضوع دوپینگ دوچرخه سوراران استقبال کرد و آن را گامی مهم جهت پاک سازی دوپینگ از این ورزش دانست.
به گزارش امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی،به نقلاز فدراسیون پزشکی ورزشی، به دنبال مطرح شدن ادعای فساد برای پنهان کردن دوپینگ لارنس آرمسترانگ دوچرخه سوار سابق و پرافتخار آمریکایی ، کمیسیون مستقل اصلاحات دوچرخه سواری در UCI تشکیل شد، کمیسیونی که در روزهای گذشته گزارش خود را مبنی بر حمایت مسئولان سابق اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری از رکابزنان دوپینگی ارائه کرد. دیوید هومن دبیرکل وادا با تمجید از این اقدام گفت: کمیسیون مستقل توجه زیادی را به خود جلب کرده و اطلاعات مفیدی را در گزارش خود گنجانده است و ما نیز در وادا به صورت دقیق جزئیات بیشتری را مورد بررسی قرار خواهیم داد چون به دنبال حمایت از ورزشکاران پاک دنیا هستیم.
هومن در این باره تصریح کرد: بنا بر توصیه ها و متن گزارش کمیسیون مستقل ما نیز در چهار محور به این مهم توجه داریم. نخست ریشه عدم موفقیت های گذشته اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری برای انجام معافیت های مصرف درمانی را به شکل کارآمدتری بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این نیاز به افزایش بودجه های تحقیقاتی وجود دارد و در این رابطه بودجه ویژه ای اختصاص خواهیم داد.
وی افزود: وادا فعالیت های تحقیقاتی جدید را در قالب آئین نامه اصلاحی مبارزه با دوپینگ افزایش خواهد داد و در این رابطه همکاری با اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری در جهت پیشرفت تکنیک های جمع آوری اطلاعات را ادامه خواهد داد.
به باور وادا گزارش کمیسیون مستقل اصلاحات دوچرخه سواری یک سری توصیه ها را در بر می گیرد مبنی بر اینکه دوچرخه سواری چگونه می تواند موضوعاتی همچون شیوه اجرا کردن و تلاش های ضد دوپینگش را در آینده افزایش دهد. او در این باره گفت: UCI باید مطالعاتی برای مشخص کردن میزان دوپینگ در سطوح مختلف دوچر خه سواری کشورهای مختلف انجام دهد.
دیبرکل وادا به نکته جنجالی این گزارش اشاره کرد و گفت: در این گزارش فاش شده که رکابزنانی که برای آزماش دوپینگ فراخوانده شده اند به افسران دوپینگ رشوه می دادند تا از آنها تست نگیرند و این عمل را مالیات ضد دوپینگ هم نام گذاری کرده اند، یقینا این مهم را بجد مورد توجه داریم و آمادگی کامل برای همکاری با UCI داریم.
هومن گفت: وادا از برایان کوکسون رئیس کنونی اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری به خاطر شفافیت در بررسی موضوع تمجید می کند.
دبیرکل وادا با اشاره به اتهاماتی که در گذشته درباره وادا و دوپینگ در دوچرخه سواری مطرح شد، تصریح کرد: برای اثبات بی اساس بودن این اتهامات هزینه زیادی کردیم و امروز ثابت شده که اتهامات بی اساس بوده است.
گزارش کمیسیون مستقل چه بود؟
کمیسیون مستقل اصلاحات دوچرخه سواری که به دنبال مطرح شدن ادعای فساد برای پنهان کردن دوپینگ آرمسترانگ تشکیل شد در حالی گزارش خود را مطرح کرد که برایان کوکسون رییس این اتحادیه ، گفت: این گزارش نشان می دهد که در گذشته اتحادیه دوچرخه سواری به شدت از فقدان حکمرانی مطلوب رنج می برده است و افراد به تنهایی تصمیم های حیاتی اتخاذ می کردند که بسیاری از این تصمیم ها تلاشهای مبارزه با دوپینگ را تضعیف می کرده است.
هرچند کوکسون نام این افراد را ذکر نکرد، اما گزارش این کمیسیون انگشت اتهام را به سوی هاین وربروگن و پت مککواید رییسان سابق این نهاد نشانه گرفته است.
کمیسیون مستقل اعلام کرد که ارتباطی میان 125 هزار دلار کمک آرمسترانگ(راکبزن آمریکایی که هفت عنوان پیاپی قهرمانی تور دوفرانس را از سال 1999 تا 2005 به دست آورد و سال 2012 به دنبال اقرار به دوپینگی بودنش، تمامی افتخاراتش از او گرفته شد) به اتحادیه دوچرخه سواری و پنهان کاری در دوپینگ او نیافته است ، اما شواهد زیادی نشان می دهد دو رییس سابق اتحادیه از آرمسترانگ دفاع و حمایت کرده است. این درشرایطی بود که دلایل محکمی بر مظنون شدن به دوپینگ او وجود داشت. اتحادیه دوچرخه سواری عمدا تحقیقات مستقل سال 2005 در مورد آرمسترانگ را محدود کرد. این اتحادیه از آمسترانگ آزمایش نگرفت و در برابر اتهام دوپینگ حتی تا سال 2012 هم علنا از او حمایت کرد.
این کمیسیون لغزش هایی را در شیوه کلی مبارزه با دوپینگ دوچرخه سواری یافت. از جمله اینکه آزمایش کنندگان گاهی اطلاعات مربوط به اینکه چه کسی هدف آزمایش است را لو می دادند. تهدید مهمی که برای دوچرخه سواری وجود دارد، این است که رسوایی دوپینگ و آسیب به اعتبار این ورزش باعث خروج حامیان مالی از این ورزش و فرار حامیان جدید می شود. این گزارش به طور نمونه به خروج رابوبانک هلند در سال 2012 ازجمع حامیان مالی این ورزش اشاره کرده است.

تاريخ  ارسال:شنبه 23 اسفند 1393 - 14:41

کد:10374-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.