فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   سه شنبه 24 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی:
دکتر سعیدی هدف مهم فدراسیون پزشکی را عضویت 10 درصد جمعیت ایران در کمیته خدمات درمانی اعلام کرد.

دکتر رضا سعیدی ، سرپرست دبیری فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت وگوی مشترکی با سایت خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به تشریح اهداف و برنامه های این فدراسیون پرداخت . مشروح این گفت وگو را می خوانید:
فلسفه وجودی فدراسیون پزشکی ورزشی چیست؟
ارتقای سطح سلامت ورزشکاران و حمایت و پشتیبانی از ورزش قهرمانی است.
در چشم انداز فدراسیون ،چه هدف هایی را دنبال می کنید؟
طبعیتا فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان یک مجموعه پویا و یک شبکه به هم پیوسته کم نظیر سراسری، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را دنبال می کند. ما از سالیان قبل پوشش حداکثری جامعه ورزش را در ارائه خدمات در دستور کار داریم به طوری که هم شمار ورزشکاران سازمان یافته و عضو کمیته خدمات درمانی را بالا ببریم و هم کیفیت خدمات مان را به طور متوازن با این رشد افزایش دهیم. ما در اهداف پنج ساله خود به دنبال عضویت 10 درصدی جمعیت کشور در صندوق خدمات درمانی( بیمه ورزشی) هستیم.
چه هدفی را از برگزاری سمینارهای آموزشی در نقاط مختلف کشور دنبال می کنید؟
در کمیته های تخصصی فدراسیون بویژه کمیته خدمات درمانی که یکی از مهمترین کمیته های فدراسیون است همواره سعی ما بر این است که نشست های سراسری را در استان های مختلف برگزار کنیم. چون معتقدیم استان ها در عرض هم هستند و همه ما یک تیم کاری هستیم. در این راستا به عنوان مثال سال گذشته سمینار خدمات درمانی در کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد و امسال در خراسان جنوبی. این کار یک حسن دیگر هم دارد همکاران سراسر کشور با شیوه کار استان میزبان آشنا می شوند چرا که هر هیات ما شگردهای کاری خاص خود را دارد و آشنایی دیگران با این شگردها می تواند منجر به الگوبرداری و در نتیجه ارتقاء سطح خدمات در نقاط مختلف کشور شود.
یکی از مهم ترین دغدغه های ورزشکاران، یک ساله شدن عضویت در کمیته خدمات درمانی(از زمان دریافت کارت) است، چه راهکاری برای آن در فدراسیون پیش بینی کرده اید؟
مهمترین مساله برای اجابت این خواسته، حل مشکلات فنی سخت افزاری و نرم افزاری پایگاه داده های اطلاعاتی در برآورد سالیانه است، از دیگر سو کارگروهی در این خصوص تشکیل شده است و البته نگرانی هایی در خصوص کاهش منابع مالی و تحقق درآمد سرانه که اصلی ترین و تنهاترین منبع مالی فدراسیون است،دارند چرا که ما تنها فدراسیونی هستیم که هیچ دریافتی از وزارت ورزش و جوانان نداریم. پس این موضوع را باید با احتیاط بیشتری پیگیری کنیم. به منظور برآورد صحیح از اجرای این خواسته از 2 سال پیش در یک برنامه 3ساله بصورت آزمایشی ،این طرح را در کرمان پیاده کرده ایم و در سال سوم یعنی سال جاری به محض به اعلام نتایج داده ها و تحلیل آن در کارگروه،تصمیم نهایی را اتخاذ خواهیم کرد.
چه برنامه ای برای برقراری ارتباط با جامعه ورزشکاران بیمه شده دارید؟
همانگونه که مطلعید بانک جامع اطلاعات ورزشکاران سازمان یافته، یک برنامه قوی تحت وب است و تا پایان سال بگونه ای عمل خواهیم کرد تا با فعال سازی سامانه پیام کوتاه و ارسال پیامک ، ورزشکاران را در جریان آخرین وضعیت تاریخ اعتبار و تمدید کارت خدمات درمانی( بیمه ورزشی) قرار دهیم.
در بخش ارتقای سلامت، چه پروسه هایی را در چارچوب انجام رسالت خود طی می کنید؟
آموزش و ارائه مشاوره، گام نخست این حلقه ارتباطی است، در مرحله دوم امر پیشگیری را دنبال می کنیم، ارزیابی سلامت ورزشکاران ،سومین گام است، در مرحله چهارم ، وارد فاز اجرایی درمان در صورت آسیب دیدگی و بروز صدمه می شویم، در مرحله بعدی به باز توانی و توانبخشی ورزشکار می پردازیم و درآخرین حلقه، به ارائه برنامه تمرینی برای بسترسازی بازگرداندن ورزشکار اهتمام می ورزیم، تمامی این حلقه ها در جایگاه خودشان از اهمیت خاصی برخوردارند و بر روی تک تک حلقه ها، کار می کنیم تا این زیرساخت ها به نحو صحیحی شکل بگیرند.
باتوجه به اینکه فدراسیون پزشکی- ورزشی به عنوان یک نهاد تخصصی از مجرب ترین کادر درمانی برخوردار است و نقش مهمی را در ارتقای سلامت و توسعه ورزش قهرمانی دارد، تا چه اندازه این رویکرد تخصصی با ارتقای دانش فنی متخصصان و بهره گیری از ظرفیت های فراملی همراه شده است؟
در حوزه بین الملل، ایران در جایگاه خوبی قرار دارد و به واسطه برخورداری از چندین کرسی فدراسیون بین المللی، تعامل و ارتباط خوبی با فدراسیون جهانی پزشکی- ورزشی و همچنین وادا- آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ -داریم.و نماینده کشورمان در گردهمایی سراسری اعضای فدراسیون جهانی که در شهریور ماه در شهر میلان ایتالیا برگزار می شود، با هزینه فدراسیون یاد شده شرکت خواهد کرد و این بدان معناست که در جریان آخرین تصمیمات، برنامه ها و تجربیات فنی قرار می گیریم.
تا چه اندازه فدراسیون در خصوص تاییدیه گواهی سلامت ورزشکاران خارجی ،چه اقداماتی در سال گذشته صورت گرفته شده است؟
یکی از مهم ترین دغدغه های باشگاه های ورزشی به ویژه در لیگ های حرفه ای و برتر ،جذب ورزشکاران سالم بویژه در خصوص بازیکنان خارجی و صدور تاییدیه گواهی سلامت آنان توسط فدراسیون است که با هزینه های زیادی به خدمت باشگاه ها در می آیند تا بیماری مسری نداشته باشند؛ به ویژه که شیوع بیماری هپاتیتB در این زمینه یک تهدید جدی به حساب می آید و از طریق ایجاد این اعتماد و صدور تاییدهای لازم،سرمایه گذاری باشگاه بر روی بازیکن بدرستی صورت می گیرد و این موضوع دغدغه خاطر باشگاه داران در مبحث اقتصادی را رفع می کند.در سال 93 یک صد ورزشکار خارجی مورد ارزیابی و سنجش سلامت قرار گرفتند که برای 90 درصد آنان گواهی سلامت صادر شد.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 11 شهريور 1394 - 14:36

کد:10479-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.