فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   سه شنبه 24 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


نخستین جلسه کارگروه مشورتی خیرین ورزشی یار با حضور گرشاسبي
دکتر هاشمی: راه اندازی بانک اطلاعات خیرین ورزشی یار در دستور کار است

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نخستین جلسه کارگروه مشورتی خیرین ورزشی یار کشور، با حضور دکتر سید مناف هاشمی،‌ فیاض مدیرکل طرح و برنامه، مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس،‌ محمدپولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، حمیدرضا گرشاسبی مشاور وزیر و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، منتقمی دبیر کمیته خیرین ورزشی یار،ایرج رحمانی مدیرکل هماهنگی امور استان ها، بهمن نیکخو دبیر ماده 88 و مرتضی کوهی مشاور معاون توسعه منابع و پشتیبانی برگزار شد.
دکترهاشمی با بیان این که در حوزه سلامت و آموزش، خیرین زیادی ورود کرده اند،‌ افزود: حضور این افراد در بخش ورزش که مهم ترین حوزه پیشگیری از ناهنجاری های جسمی و روانی است کمتر دیده شده است و باید با شناسایی افراد خوشنام در این حوزه به ورزش کمک کرد.

وی نخستین اقدام برای تشکیل مجمع خیرین ورزشی یار را تشکیل هسته مرکزی این مجمع عنوان کرد و گفت: مجمعی 10 تا 15 نفره از معاونان وزارتخانه، رؤسای فدراسیون ها، مدیران کل ستادی و ورزش و جوانان استان ها و افرادی که دستی در این کار و انگیزه لازم را دارند، مد نظر ما است.

در ادامه این نشست رئیس فدراسیون تنیس با ابراز امیدواری از شکل گیری مطلوب این مجمع، عنوان کرد: من تجربه زیادی در مجمع خیرین مدرسه ساز و مسجد ساز دارم و باید بگویم اتفاقات بزرگ و ارزشمندی در این حوزه افتاده است.

وی افزود: در حوزه ورزش نیز می تواند اتفاقات خوبی بیافتد؛ اگر می خواهیم با سرعت بیشتری پیش برویم باید در گام نخست مجمع خیرین ورزشی یار و اعضای هیات امناء را شکل دهیم و به ثبت رسمی برسانیم. این کار ممکن است زمان زیادی ببرد اما شکل قانونی خواهد گرفت و خیال مردم از این جهت که مجمعی غیر دولتی است راحت خواهد شد.

شایسته در ادامه به بهره گیری از پتانسیل اوقاف در این زمینه تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت اوقاف، سپاه پاسداران، علما و روحانیون، شهرداری ها و تجارب مجامع خیرین دیگر حوزه ها، می تواند این مجمع را در رسیدن به اهداف بزرگ خود یاری دهد.
رئیس فدراسیون تکواندو هم در این مجمع با تاکید به نگاه واقع بینانه به تشکیل مجمع خیرین ورزشی یار، افزود: در حوزه خیرین مسجد ساز، سلامت و آموزش نگاه دیرینه و سنتی وجود دارد و اقدامی اعتقادی است؛ اما در بحث ورزش چنین نگاهی وجود ندارد و باید در این بین حوزه فرهنگ سازی کرد.

محمدپولادگر با بیان این که پتانسیل ما در بخش ورزش خیلی قدرتمند است، گفت: تنها جایی که خدا می پسندد که خلق خدا از اسم و شهرتش استفاده کند، تنها در راه کمک به مردم است؛ پس ما ظرفیت قهرمانان و ستاره های ورزشی ایران را در رسیدن به این مهم در اختیار داریم.

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز با ابراز خرسندی از ابزار ها و پتاسیل های زیاد حوزه ورزش برای ورود خیرین، اظهار داشت: خیرین مسجد ساز و مدرسه ساز عملکردشان کاملاً مشخص است اما این موضوع در بخش ورزش ناپیدا است.

وی افزود: نزدیک به 10 هزار تیم ورزشی در استان تهران فعالیت می کنند که می توان از ظرفیت خیرینی که تیم داری می کنند نیز استفاده کرد؛ به عبارتی ساماندهی همه افرادی که در امور خیرخواهانه ورزشی دستی دارند می تواند این تشکیلات را سر و سامان دهد.

در این جلسه ایرج رحمانی نیز با بیان این که چند استان در این حوزه ورود کرده اند، گفت: بااستفاده از تجربیات این استان ها می توان در تشکیل و ثبت این مجمع سریع تر اقدام کرد.
مدیرکل امور استان های وزارت ورزش و جوانان با بیان این که خیرین انتظار دارند فضاهای افتتاح شده ورزشی به صورت رایگان و یا با هزینه اندک در اختیار عموم قرار گیرد، افزود: باید با برنامه این موارد را از قانون ماده 88 خارج کنیم.

او در بحث قوانین به برگزاری نشستی اشاره کرد و گفت: ما در همین خصوص، شنبه هفته آینده نشستی با مدیران کل برای آموزش قوانین، به ویژه قوانین ماده 88 داریم.
در ادامه مرتضی کوهی نیز به استفاده از ظرفیت رسانه ها اشاره و خاطرنشان کرد: پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، خبرگزاری برنا، سایت های فدراسیون ها و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها می توانند به عنوان یک پتانسیل قوی درامر تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب در این امر ورود کنند.


وی همچنین با اشاره به تعدد فضای رسانه ای ایران،‌گفت: باید بتوانیم با وجود این فضاها مستندی از عملکرد خیرین و این مجمع بسازیم و در شبکه های پر بیننده برای حساس کردن عموم مردم به این مهم، به نمایش درآوریم.

نیکخو نیز در این نشست آمار بالای روزنامه ها و سایت های ورزشی را شمشیری دولبه و دارای تهدید و فرصت دانست و افزود: باید از ظرفیت این رسانه ها به درستی استفاده شود.
او خاطر نشان کرد: باید علاوه بر تشویق خیّر ورزشی یار، فدراسیون ها و استان هایی که در این امر به صورت جدی ورود می کنند را نیز تشویق کنیم ونهادهای تاثیرگذار را شناسایی کنیم.

دکتر هاشمی در پایان این جلسه پس از جمع بندی نهایی نظرات و پیشنهادات، با بیان این که تشکیل مجمع خیرین ورزشی یار اقدامی بزرگ و از افتخارات جامعه ورزشی خواهد بود، گفت: راه اندازی بانک اطلاعات، به منظور شناسایی این خیرین در دستور کار است. این بانک باید در قالب وب باشدتا بتوان اطلاعات هر دستگاه ،استان و فدراسیون به روز در آن ثبت شود.

وی در ادامه به برگزاری اجلاسی در این خصوص در آبانماه اشاره و خاطرنشان کرد: اعضای این مجمع را در این اجلاس یه صورت رسمی معرفی خواهیم کرد. همچنین پیش نویس دستورالعمل جدید باید طی 30 روز آینده آماده شود و در این بین تشکیل کمیته ای برای شناسایی بانک های عامل لازم و ضروری است.

دکتر هاشمی در پایان احصاء وظایف مجمع و نهاد هایی که می توانند به ما در این امر کمک کنند رادستورالعمل جلسه بعدی عنوان و ابراز امیدواری کرد که نقطه نظرات و خروجی این جلسات در جلسات بعدی با حضور وزیر ورزش و جوانان مطرح شود.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 18 شهريور 1394 - 08:43

کد:10485-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.