فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   چهارشنبه 25 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


مسئول کمیته روانشناسی هیأت پزشکی ورزشی استان تهران:
ورزشکاران در هر سطوحی، نیاز به روانشناسی و مشاوره دارند

مسئول کمیته روانشناسی هیأت پزشکی ورزشی استان تهران تاکید کرد: ورزشکاران در هر سطوحی، چه آماتور و چه حرفه‌ای، نیاز به روانشناسی و مشاوره دارند.
هوشنگ اسماعیلی در گفت و گو با روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی استان تهران، گفت: روان آدمی بسیار اسرارآمیزتر از جسم اوست و علت اصلی این اسرارآمیز بودن را می‌توان در دست نیافتنی بودن آن دانست. به هر حال جسم هر چه قدر هم پیچیده و گسترده باشد باز عینی‌تر و ملموس‌تر از روان است و حداقل قابل تصورتر می باشد.
وی با اشاره به این موضوع که انسان دارای ۲ بعد جسمی و روانی است و هر دو بعد در پرورش و رشد او نقش دارند، افزود: روانشناسی در تمام سطوح زندگی نقش بسزایی دارد و برای دستیابی به اهداف موردنظر، توجه به هر دو بعد از ضروریات است؛ خصوصاً در حوزه های رقابتی و مقایسه ای مانند حوزه ورزش، به منظور ارتقاء سطح عملکرد ورزشی باید از یافته‌های روانشناسی استفاده نمائیم، چرا که روانشناسی ورزشی مطالعه رفتار و کاربرد یافته‌های روانشناسی برای بهبود عملکرد و ارتقاء موفقیت ورزشی و تندرستی است.
به گفته اسماعیلی، در کنار توانمندی جسمی، باید توان و نیروی ذهنی خود را بالا ببریم تا لذت موفقیت را بچشیم و ادامه داد: هر چند از نظر جسمی آماده و ورزیده باشیم، اما اگر ذهنی که آن را هدایت می‌کند، فاقد آمادگی و ورزیدگی باشد، جسم به درستی هدایت نخواهد شد. بنابراین ورزشکاران در هر سطحی نیاز به فراگیری مهارتهای ذهنی دارند، چرا که به دنبال کسب پیروزی هستند و اگرچه برای رسیدن به موفقیت از لحاظ جسمانی خود را به سطح آمادگی مطلوب از نظر فنی، بدنسازی، تغذیه و ... می‌رسانند و در این راستا تلاش می‌کنند، اما ضرورت دارد از نظر روانی نیز آمادگی لازم را کسب کنند.
وی تاکید کرد: عامل بسیار مهمی که موجب به هم خوردن تعادل روانی یک ورزشکار می‌شود، فشارهای روانی است که البته می‌تواند جسمانی، ذهنی، اجتماعی و عاطفی هم باشد و در این میان عناصر اساسی مانند محیط، تصورات شخصی و پاسخ های فرد (برانگیختگی) نقش بسزایی در فشارهای روانی دارند، لذا یک ورزشکار زبده و قدر باید مهارت داشته باشد تا بتواند در هر موقعیتی کنترل شرایط را بدست گیرد.
مسئول کمیته روانشناسی هیأت پزشکی ورزشی استان تهران گفت: بارها دیده شده بعضی از ورزشکاران با وجود داشتن تمرینات مشکل و طاقت فرسا، زیر نظر مربیان خود به اوج آمادگی جسمانی، فنی و تاکتیکی می‌رسند، اما نمی توانند در مسابقات بزرگ به نتایج دلخواه دست پیدا کنند. شماری از این ورزشکاران علت شکست خود را نداشتن آمادگی روانی ذکر می کنند و برای مسابقات بعدی بدنبال چاره هستند، به همین جهت یک ورزشکار حرفه ای، به روانشناس و مشاوره نیاز دارد. در این بین، همانطوری که هر آن، امکان آسیب برای جسم وجود دارد، برای روان نیز امکان آسیب‌پذیری هست، بنابراین نیاز به آمادگی روانی بهتر و مطلوب، یک ضرورت برای حرفه ای هاست.

تاريخ  ارسال:يكشنبه 16 اسفند 1394 - 12:59

کد:10583-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.