فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   دوشنبه 9 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


نقش رعایت تعادل و تنوع غذایی در عملکرد ورزشکاران تکواندو

تکواندو به عنوان یک رشته مدرن رزمی کره ای، دارای بیشترین تعداد ورزشکار در میان ورزشهای رزمی در سراسر دنیاست. در این ورزش کنترل میزان چربی بدن تکواندوکار، نه تنها به حفظ توده عضلانی وی کمک می کند، بلکه باعث افزایش سرعت، چابکی و تمرکز ورزشکار می شود.
در این ورزش فرد باید توان هوازی و بی هوازی خود را بهبود ببخشد و ورزشکاران باید زمان زیادی را برای انجام تمرینات بگذارند. در ورزش تکواندو نیز مانند سایر رشته های ورزشی رعایت تعادل و تنوع در گروه های غذایی در عملکرد ورزشکاران نقش مهمی دارد.
قبل از ورزش استفاده از کربوهیدرات های پیچیده و با شاخص قندی پایین تا متوسط توصیه می شود، چرا که غذا با شاخص قندی بالا در ساعت قبل از مسابقه باعث بالا رفتن قندخون و در نتیجه افزایش ترشح انسولین و نهایتاً افت قندخون و کاهش عملکرد می شود.
در حین ورزش و تمرین زیر یک ساعت، نوشیدن آب ساده به تنهایی کافی است، ولی اگر تمرین بیشتر از یکساعت باشد مصرف مایعات قندی توصیه می شود مایعاتی که بین 4 تا 8 درصد قند داشته باشند. برای جذب بیشتر مایعات بهتر است از ترکیب چند قند استفاه شود؛ ترکیبی از گلوکز و فروکتوز و یا دکستروز.
در طول تمرین و مسابقه ذخایر گلیکوژن از دست می رود، بنابراین بلافاصله بعد از تمرین باید جایگزینی ذخایر از دست رفته شروع شود. بعد از تمرین مصرف کربوهیدرات با شاخص قندی متوسط تا بالا توصیه می شود، البته اگر همراه با پروتئین هم باشد منبع خوبی برای بازسازی می باشد.
لاله کیوانمرز
مسئول کمیته تغذیه هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 8 دي 1395 - 10:21

کد:25671-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.