فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   سه شنبه 17 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


ایدز و ورزش؛ تنها راه نجات، آگاهی ماست

ویروس ایدز به سلول هایی درخون حمله می کند که وظیفه صدور فرمان حمله به میکروب ها را به گلبول های سفید می دهد. در واقع، ویروس ایدز؛ محافظ های شخصی بدن فرد را تخریب می کنند و بدین ترتیب سیستم ایمنی فرد را از بین می برد.
به کسی که این ویروس در بدنش باشد، اچ آی وی مثبت می گویند. پس از گذشت ۸-۱۰ سال از ورود این ویروس به بدن انسان؛ انسان به بیماری ایدز مبتلا می شود.
ابتلا به ایدز منجر به فوت نمی شود، بلکه ابتلا به بیماری های فرصت طلب مثل سل و بیماریهای پوستی و مقاربتی و.... در اثر نقص ایمنی باعث فوت می شود.
از علایم ابتلا به ایدز؛ عفونت های مکرر دهانی وپوستی واسهال وتب وکاهش وزن را می توان نام برد.
این بیماری با داروهای خاصی قابل کنترل است وبا کنترل آن تا سالهای طولانی می توان زندگی کرد. این درمان برای پیشگیری از انتقال هم خیلی مؤثر است، ولی هنوز درمان قطعی برای بیماری ایدز پیدا نشده است.
اگر مادری آلوده این داروها را مصرف کند و سزارین شود و به نوزادش شیر ندهد شانس داشتن یک نوزاد سالم را دارد.
این بیماری هنوز واکسن ندارد، چون ویروس ایدز دایما در حال تغییر است. معتادین به الکل وشیشه (چون روی رفتارشان کنترل ندارند)، نوزادان مادران مبتلا به ایدز، همسران افراد مبتلا به ایدز و پرسنل بیمارستانی جزو افراد در معرض خطر می باشند.
سه راه انتقال بیماری عبارتند از:
1-روابط جنسی محافظت نشده 2-ورود خون الوده به ویروس ایدز به گردش خون فرد سالم مثل: تزریق با سرنگ الوده- خالکوبی به سوزن الوده –اصلاح با تیغ آلوده –سوراخ کردن گوش و ...با دستگاه الوده- پرسنل بیمارستانی 3-زایمان طبیعی و تغذیه با شیر مادر الوده برای نوزاد
این بیماری از طریق بزاق –اشک-ادرار- پشه- عطسه – سرفه –زندگی روزمره –دست دادن – بوسیدن – آغوش گرفتن – لیوان – ظرف غذا – نیش حشرات - حوله –شانه – لباس- رختخواب و دستگیره در، منتقل نمی شود.
شما می توانید با خیال راحت از دستشویی و توالتی که افراد آلوده استفاده کرده اند؛ استفاده کنید.
تنها راه نجات آگاهی ماست. تمام خدمات به این افراد محرمانه و رایگان است(مشاوره-آزمایش-درمان). مراکز مختلف در سطح شهر آماده ارايه خدمات می باشند که آدرس همه آتها در این سایت است: HIV.STI.Ir
افراد مبتلا نیاز به حمایت و پذیرش اطرافیان دارند. اگر رفتارهای پرخطر داشته اید با مراکز مشاوره تماس بگیرید. مصرف داروهای روان گردان ومحرک مثل اکستازی –شیشه و مشروبات الکلی ولو به مقدار کم، رفتارهای پر خطر مرتبط با ایدز را بیشتر می کند.
از زمان ورود اچ ای وی به بدن، مدتی طول می کد تا ابتلای به عفونت در آزمایش مشخص شود. از زمان ورود اچ ای وی به بدن مدت کوتاهی فرد مبتلا قادر خواهد بود تا ویروس را به دیگران منتقل کند.
با آموزش مهارت های زندگی به جوانان ونو جوانان – بالا بردن عزت نفس آنان – ارتباط خوب و صمیمانه والدین با فرزندان شان و رفتارهای سالم والدین، می توان از ایدز پیشگیری کرد.
همه خانم ها باید قبل از بارداری از ابتلای خود به ایدز آگاه شوند .
اچ ای وی سالها بدون علامت است و بسیاری از افراد که مبتلا به اچ ای وی هستند از ابتلای خود آگاه نیستند، ولی در همین زمان می توانند بیماری را منتقل کنند.
ورزش های هوازی و استقامتی وقدرتی از طریق افزایش سلولهای ایمنی (TCD4) وافزایش ظرفیت هوازی وافزایش حجم و قدرت عضلات در کاهش علایم بیماری ایدز وافزایش طول عمر بیماران مفید می باشد.
ارزیابی سطح آمادگی فرد مبتلا و مشاوره پزشکی برای شروع تمرینات و دادن یک برنامه تمرینی صحیح با شدت ومدت کار شناسی شده با توجه به کلیه تست ها و معاینات انجام شده، لازم است.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 10:45

کد:34705-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.