فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   پنجشنبه 12 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


فواید داشتن فعالیت فیزیکی
فعالیت بدنی منظم یکی از مهم ترین مواردی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید.

اگربه خاطر ترس از آسیب دیدن، در مورد اینکه فعال باشید و یا فعالیت بدنی خود را افزایش دهید مطمئن نیستید، خبر خوب این است که فعالیت های هوازی با شدت متوسط، مانند پیاده روی سریع، برای اکثر مردم به طور کلی ایمن است.
به آهستگی شروع کنید: حوادث قلبی مانند حمله قلبی درحین فعالیت بدنی نادر است. اما خطر هنگامی افزایش می یابد که ناگهان خیلی بیش از حد معمول فعالیت کنید. به عنوان مثال، اگر شما معمولا فعالیت بدنی زیادی نداشته باشید و سپس به طورناگهانی یک فعالیت هوازی شدید مثل پارو کردن برف انجام دهید، در معرض خطر قرار می گیرید.به همین دلیل مهم است که به آرامی و به تدریج سطح فعالیت خود را افزایش دهید.
اگر بیماری مزمن مانند آرتریت، دیابت یا بیماری قلبی دارید، با پزشک خود در مورد محدودیت های فعالیت بدنی مشورت کنید تا یک برنامه فعالیت بدنی مطابق با توانایی های خود داشته باشید. حتی 60 دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت متوسط مفید است.
به خاطر داشته باشید که مزایای سلامت فعالیت بدنی به مراتب بیشتر از خطرات صدمه دیدن است.
اگر بخواهید بیشتر بدانید که فعالیت بدنی چگونه سلامتی شما را بهبود می بخشد، در بخش زیر جزئیات بیشتری در مورد آنچه که تحقیقات نشان داده است خواهید یافت:
کنترل وزن:
اگر به دنبال رسیدن یا حفظ وزن مناسب هستید، هم رژیم غذایی و هم فعالیت بدنی نقش مهمی در کنترل وزن شما ایفا می کنند. هنگامی اضافه وزن پیدا میکنید که کالری هایی که می سوزانید، مثلا در طول فعالیت بدنی ، نسبت به کالری که می خورید یا می نوشید، کمتر است.
برای حفظ وزن: هدف 150 دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت متوسط، 75 دقیقه فعالیت هوازی با شدت شدید و یا ترکیب معادل هر دو شدت می باشد. شواهد قوی علمی نشان می دهد که فعالیت بدنی می تواند به شما کمک کند که وزن خود را در طول زمان حفظ کنید. با این حال، مقدار دقیق فعالیت فیزیکی مورد نیاز برای انجام این کار روشن نیست، زیرا از فرد به فرد بسیار متفاوت است. ممکن است که شما نیاز به انجام بیش از معادل 150 دقیقه در هفته فعالیت متوسط برای حفظ وزن خود داشته باشید.
برای کم کردن وزن و حفظ آن: به این منظورانجام فعالیت بدنی خیلی زیادی نیازمند است مگر اینکه همراه با فعالیت بدنی رژیم غذایی خود را تنظیم کنید و میزان کالری که خورده و نوشیده می شود را کاهش دهید.
کاهش ریسک بیماری قلبی عروقی:
بیماری قلبی و سکته مغزی دو دلیل عمده مرگ می باشند. اما در صورت پیروی از دستورالعمل ها و داشتن حداقل 150 دقیقه در هفته (2 ساعت و 30 دقیقه) فعالیت هوازی متوسط می تواند این خطر را کاهش دهد. حتی میتوان با انجام فعالیت بدنی بیشتر، این ریسک را بیشتر کاهش داد. فعالیت بدنی منظم همچنین می تواند فشار خون را کاهش داده و سطح کلسترول خون را بهبود بخشد.
کاهش ریسک دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک:
فعالیت بدنی منظم می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک را کاهش دهد. سندرم متابولیک شامل ترکیبی از داشتن چربی بیش از حد در اطراف کمر، فشار خون بالا، کلسترول HDL کم، تری گلیسیرید بالا و یا قند خون بالا می باشد. تحقیقات نشان می دهد که داشتن 120 الی 150 دقیقه در هفته فعالیت های هوازی با شدت متوسط می تواند ریسک این موارد را کاهش دهد و با فعالیت فیزیکی بیشتر، ریسک پایین تر خواهد آمد.
کاهش ریسک برخی سرطان ها:
داشتن فعالیت بدنی باعث کاهش ریسک سرطان کولون و سینه می شود.

دکترساناز کبیری
مسئول کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:شنبه 28 مهر 1397 - 12:31

کد:68776-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.