فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   پنجشنبه 26 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


استفاده از تردمیل

تعدادی از مزایای ورزش کردن برر وی تردمیل
1. وقتی برروی تردمیل ورزش می کنید نیاز ندارید نگران اوضاع جوی باشید!
در این حالت لازم نیست در باران سنگین و برف شدید خیس شوید تا فعالیت بدنی کنید یا در هوای گرم یا مرطوب بدوید. با این وسیله می توانید در دمای مطلوب بدون نیاز به پوشیدن لباس های اضافه ( هوای سرد) یا کم کردن لباس ( هوای گرم) به فعالیت خود بپردازید.
2. دوید ن بر روی تردمیل برای شما آسان تر است.
خوب است بدانیم دویدن بر روی تردمیل آسان تر از دویدن برروی زمین است زیرا نوار آن در زیر پای شما عقب کشیده می شود و نیاز به نیروی جلوبرنده ندارید و در ضمن مقاومت هوا مقابل شما وجود ندارد. همچنین تردمیل نسبت به زمین آسفالت یا سیمانی بیشتر جاذب شوک است و بنابراین فشار کمتری بر پا و زانوهای شما وارد می شود.
3. اگر محل زندگی شما در مکانی به دور از تپه و سربالایی است و اگر دوست دارید برروی شیب تمرین کنید تردمیل این امکان را برای شما فراهم می کند.
4. در زمان دویدن بر روی تردمیل امکان تصادف با اتومبیل و موتورسیکلت و دوچرخه وجود ندارد!
5. شما می توانید برروی تردمیل سرعت خود را کنترل کنید و مسافت پیموده شده را به آسانی بفهمید و برنامه تمرینی خود را پیش ببرید.
6. در زمان ورزش برروی تردمیل می توانید تلویزیون، فیلم و سریال نگاه کنید، کاری که در دویدن در فضای باز نمی توانید انجام دهید.
7. هرزمانی از روز که فرصت داشته باشید می توانید برروی تردمیل تان در خانه ورزش کنید حتی هنگام شب.
8. با استفاده از تردمیل نیازی به پرستار بچه ندارید زیرا هنگام ورزش کردن در خانه و نزد فرزندانتان هستید.
• برای اینکه هنگام دویدن برروی تردمیل حوصله تان سر نرود می توانید از توصیه های زیر استفاده کنید:
1. می توانید در زمان ورزش برروی تردمیل به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید.
2. می توانید در زمان ورزش بر روی تردمیل تلویزیون و فیلم یا سریال مورد علاقه تان را ببینید.
3. می توانید شما و دوستتان در باشگاه همزمان برروی 2 تردمیل کنار هم بدوید و با هم صحبت کنید.
4. می توانید تلفن هایی را که قرار است به دوستان یا همکارانتان بزنید در زمان دویدن برروی تردمیل بزنید.
• در زمان دویدن برروی تردمیل این نکات را مد نظر داشته باشید:
1. راست بایستید. کمرتان را خم نکنید. به جلو یا عقب خم نشوید.
2. به روبرو بنگرید و به پایین نگاه نکنید. حدود 6 متر جلوتر را ببینید.
3. چانه خود را بالا و موازی با سطح زمین نگه دارید این کار احتمال آسیب کمر و گردن شما را کاهش می دهد.
4. از کمک گرفتن از دسته های تردمیل برای دوید ن خودداری کنید.
در این حالت راستا و وضعیت صحیح بدن شما از بین می رود، کالری کمتری مصرف می کنید و تعادلتان به هم می خورد. تعدادی از افراد وزن خــود را برروی کف دستانشان می اندازند در این حالت به نظـر می رسـد که پاها به راحــتی حرکت می کنند اما این کار باعث فشار برروی شانه ها و آسیب آنها می گردد.
این کار در افراد قدبلند باعث خم شدن کمر می شود و راستای بدن را به هم می ریزد.
همچنین برخی افراد با گرفتن دسته جلویی با هر قدم خودشان را به سمت جلو می کشند که این کار هم باعث می شود مزایای صحیح راه رفتن از بین برود و امکان آسیب افراد بیشتر گردد.
تقلب نکنید! گرفتن دسته ها با یک دست هم باعث وارد شدن نیروی غیرمترقبه به بدن شما می شود و امکان آسیب دیدگی دارید حتی اگر دست هایتان را به طور متناوب جابجا کنید.
گرفتن دسته های تردمیل باعث می شود عضلات کمری شما که وظیفه حفظ راستای بدن و راست ایستادن را دارند ضعیف شوند و با این کار امکان آسیب دیدگی و کمر درد افزایش می یابد.
5. اگر تردمیل شما قابلیت تنظیم شیب دارد بهتر است با شیب 1 تا 2 درصد شروع کنید. بهتر است یک دفعه شیب دستگاه را زیاد نکنید ( بیشتر از 7 درصد نشود) زیرا این کار باعث آسیب به عضلات ساق و تاندون آشیل می گردد.
6. حواستان باشد به علت اینکه تردمیل پاهای شما را به سمت عقب می کشد بدنتان را به سمت جلو خم نکنید. شما باید قبل از اینکه دستگاه پاهایتان را به سمت عقب ببرد قدم بردارید و سرعتتان را به سرعت دستگاه هماهنگ کنید.
7. به یاد داشته باشید که قدم های کوتاه و سریع بردارید، با قسمت وسط پا برروی تردمیل قدم بگذار ید و نه پاشه تا نیروی زیادی به زانوهایتان وارد نگردد.
8. اگر خواستید دویدن برروی تپه را تجربه کنید حتما از شیب های کم شروع کنید و به تدریج شیب را افزایش دهید و سعی کنید از شیب حدود 7 درصد فراتر نروید و در پایان هم شیب را به تدریج کاهش دهید.
9. اگر برای بار اول است که در باشگاه یا سالن می خواهید برروی تردمیل قدم بگذارید ابتدا پاهایتان را از هم باز کرده و برروی دو لبه کناری تردمیل قرار دهید سپس تردمیل را با کمترین سرعت روشن کنید و با دقت برروی آن قدم بگذارید و سرعت خودتان را با آن هماهنگ کنید سپس به تدریج سرعت را افزایش دهید و همیشه هم دکمه توقف اضطراری را بشناسید.
10. اگر از تردمیل در خانه استفاده می کنید از بازی کردن کودکان خردسال در کنار آن جلوگیری کنید زیرا امکان آسیب دست آنها هنگام حرکت نوار و تسمه تردمیل وجود دارد.
11. سایر نکات ذکر شده در مورد پیاده روی مانند گرم کردنو سرد کردن و افزایش تدریجی شدت و مدت و مصرف کافی مایعات در مورد تمرین برروی تردمیل هم صدق می کنند: پس آنها را فراموش نکنید.
• در مورد خرید تردمیل
1. باید قیمت آن مناسب باشد.
2. چناچه خواستید تردمیل دسته دوم خریداری کنید توصیه می شود که حداکثر یک سال از عمر آن گذشته باشد.
3. بهتر است تردمیلی که خریداری می کنید حداقل سرعت، مسافت، زمان و توان را نمایش دهد. به یاد داشته باشید که هرچه عملکرد دستگاه افزایش یابد قیمت آن هم بالاتر می رود.
4. مطمئن شوید که تردمیل وزن شما را تحمل می کند و موتور، نوار و بدنه آن به اندازه ای قوی است که بتوانید برروی آن به مدت طولانی و روزها بدوید.



گردآوری و تنظیم: دکتر پردیس نورمحمدپور
دستیار تخصصی پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران

تاريخ  ارسال:شنبه 18 شهريور 1391 - 11:38

کد:9943-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.