فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   پنجشنبه 26 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


از چه سني آمادگي جهت رقابت در يک ورزش در کودکان ايجاد مي شود؟

نمي توان پاسخ اين سؤال را به طور دقيق مشخص نمود، زيرا بر اساس توانايي هاي تکاملي هر فرد، اين زمان متغير است. به همين دليل بهتر است هر رشته ورزشي با شرايط و ويژگي هاي هر فرد مطابقت داده شود (به عنوان مثال توپ کوچک تر، زمين بازي محدودتر، مدت زمان کوتاه تر، عدم تأکيد بر کسب امتياز بيشتر به منظور برد و باخت و .......).
پيش از 6 سالگي، هنوز مهارتهاي پايه اي به اندازه اي نيست تا کودک بتواند در يک رشته خاص به فعاليت و رقابت بپردازد. تعادل و دامنه تمرکز محدود بوده و قدرت و توانايي بينايي براي دنبال کردن اجسام متحرک به تکامل نرسيده است. در اين سنين بهتر است بر کسب مهارتهاي عمومي و پايه اي مثل دويدن، پريدن، جهش، پرتاب کردن و ... تأکيد نمود که بهتر است آن هم جنبه لذت بردن و بدست آوردن تجربه را داشته باشد.
در 6 سالگي که مهارتهاي عمومي و پايه اي شکل گرفته اند، کودک قادر است در فعاليتهاي منسجم و خاص به بازي و رقابت بپردازد. ولي هماهنگي بين چشم و دست¬ها که براي انجام مهارت¬هاي حرکتي پيچيده لازم است ايجاد نشده، در شناخت، درک و يادآوري چهارچوب و قوانين بازي همچنان اشکال وجود دارد. هنوز هم تأکيد بر کسب مهارت بهتر از تشويق به بردن است. در سنين12- 10 سالگي، اغلب کودکان مهارتهاي حرکتي خود را به دست آورده اندو قابليت شناختي لازم براي شرکت در رقابت هايي که قوانين خاصي را دارا هستند، پيدا مي¬کنند.
گاهي اوقات والدين از اينکه فرزند9 ساله خود را در ورزشهاي برخوردی مانند فوتبال شرکت دهند، واهمه دارند. به اين گروه از والدين بايد خاطر نشان کرد که قامت و قدرت اين گروه از ورزشکاران به اندازه اي نيست که بتواند نيروي لازم براي ايجاد يک آسيب جدي را ايجادکند.


دکتر محمد حسین پورغریب
مسئول کمیته آموزش هیأت پزشکی استان تهران


تاريخ  ارسال:شنبه 25 شهريور 1391 - 09:04

کد:9963-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.