فارسی | English


 

به هیات پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید            

   چهارشنبه 25 ارديبهشت 1403


رهبر معظم انقلاب 99 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند.








دوره های آموزشی


دوزه آموزشی آنلاین " باید ها ونبایدها ی مقابله با کرونا "برگزار گردید

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران این دوره آموزشی را به صورت رایگان برای عموم برگزار نمود


دوره آنلاین برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی ۲

به گزارش کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران دوره اول برخورد با اورژانس های پزشکی درمیادین ورزشی با استقبال ورزشکاران ومربیان برگزار گردید


باید ها ونبایدهای مقابله با کرونا

کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران درنظر دارد دوره آنلاین باید ها ونباید ها ی مقابله با کرونا را در ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ الی ۳۰ /۱۷ رایگان برگزار نماید .



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


شناخت ویروس کرونا

کرونا ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است


پرمعناترین لایه شخصیت هرفرد"هسته روان شناختی" است.

شخصیت یک فرد با سه لایه مشخص نشان داده می‌شود. سطحی‌ترین آن "رفتار وابسته به نقش" فرد دراجتماع است. اما عمیق‌ترین و پرمعناترین لایه "هسته روان شناختی" است.



آمار بازديد


 

.


گفت‌وگوي اختصاصي ايسنا با آسمان خراش ايراني NBA
حامد حدادي: در انتظار حامدي متفاوت باشيد / كسي خبر نداشت دستم را عمل كردم

بهترين سنتر آسيا و بازيكن ايراني تيم بسكتبال ممفيس آمريكا با تمام توان تمرين مي كند تا پس از جراحي كه بر روي دستش داشته بتواند در فصل آينده ليگ NBA شرايطي متفاوت نسبت به گذشته داشته باشد و بدرخشد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فصل جديد ليگ NBA در حالي آغاز خواهد شد كه بسكتبال دوستان ايراني در انتظار تماشاي بازي بهترين سنتر آسيا در تيم ممفيس هستند. حامد حدادي بازيكن پست پنج و تنها بسكتباليست ايراني شاغل در ارزشمندترين ليگ بسكتبال جهان تابستان خود را در آمريكا سپري كرد تا از همان ابتدا در تمرين هاي آماده سازي تيمش باشد. او پس از تمديد قرارداد، يك جراحي بر روي دستش نيز انجام داد تا از اين پس بتواند شرايط بهتري در رقابت ها داشته باشد. به گفته خودش تابستان پرفشاري را پشت سر گذاشته است تا بتواند به حامدي متفاوت تبديل شود.

حامد حدادي
خبرنگار ايسنا با سنتر 218 سانتي متري ايران به گفت و گو پرداخت كه در ادامه مي خوانيد.
* وضعيت تمرين‌هايت چطور است؟
ـ تمرين‌هاي خوبي دارم. سعي كردم امسال كه در تمرين‌هاي پيش فصل حاضر هستم به بهترين شكل آماده شوم و كار كنم. مي‌‌خواهم در فصل آينده بازي كنم و به همين دليل در آمريكا ماندم. خيلي دوست داشتم به ايران بيايم و در تيم ملي باشم،‌ اما به اين دليل كه رقابت‌هاي كاپ آسيا اهميت بالايي نداشت در آمريكا ماندم تا ديگر از تمرين‌هاي پيش فصل عقب نيفتم و هم به مشكل ويزا برخورد نكنم و اتفاق‌هاي سال گذشته تكرار نشود. هميشه وقتي از ايران به آمريكا مي رسيدم آماده نبودم و اضافه وزن داشتم و در تمرين‌ها به مشكل مي‌خوردم، اما حالا از ابتداي كار تيم تمرين مي‌كنم و آماده مي‌شوم.
* جراحي هم داشتي
ـ پس از آن اتفاقي كه در گذشته برايم افتاد تقريبا با يك دست بازي مي‌كردم. در آمريكا بودم كه يكي از هم تيمي‌هايم دچار مشكل شد و دستش را عمل كرد. پس از اين ماجرا يكي از دوستانم تماس گرفت و گفت كه چرا تو دستت را عمل نمي كني؟ تصميم گرفتم تا با پزشك مشورت كنم كه آيا با جراحي شرايط بهتر خواهد شد يا نه. البته كمي ريسك هم وجود داشت چرا كه دست به عنوان عضو اصلي بسكتبال است و نگراني ام را بيشتر كرده بود، در هر حال با يكي از بهترين پزشك هاي آمريكا مشورت كردم و تصميم خودم را گرفتم.
* وضعيت دستت چطور است؟
ـ فرم دستم خيلي بهتر شده است. نزديك به يك ماه شده كه گچ را باز كرده‌ام و برابر رئال مادريد براي نخستين بار به ميدان رفتم. هنوز به طور كامل نمي‌توانم تغيير در عملكردم را ارزيابي كنم، اما مي‌دانم كه بهتر خواهم شد.

حامد حدادي
* كسي از جراحي‌ات در ايران اطلاعي نداشت؟
ـ نه. تنها باشگاه و خانواده‌ام مي دانستند. حتي باشگاه‌هاي ديگر هم اطلاعي نداشتند. تا زماني كه دستم در گچ بود كسي از موضوع جراحي‌ام اطلاعي نداشت.
* از تمديد قراردادت هم در صفحه اجتماعي‌ات خبر دار شديم. قراردادت چطور است؟
ـ بله. اگر اين صفحه نبود هيچ كس از من خبردار نمي‌شد . قراردادم يك ساله است كه حق انتخاب براي باشگاه هم دارد و مي‌تواند تا دو سال تمديد شود.
* حالا كه در تمرين‌هاي پيش فصل حاضر بودي مربي‌ات ديگر بهانه‌اي نخواهد داشت؟
ـ بهانه هميشه پيدا مي‌شود، اما اميدوارم فصل آينده اين مشكل‌ها كمتر شود. خوشبختانه پيش از فصل در تمرين‌ها حاضر هستم و در آماده سازي تيم حضور دارم. با اين كه پس از جراحي كمي اضافه وزن داشتم دوباره به وزن مورد نظر باشگاه رسيده‌ام. هميشه گفته‌ام تمام تلاشم را مي‌كنم تا عملكرد قابل قبولي در آمريكا داشته باشم به همين دليل در اين مدت تلاش كردم تا پس از جراحي به شرايط خوبي برسم.
سال آينده انتخابي جام جهاني است و من هميشه و هر روز به آن فكر مي‌كنم تا خودم را به اين رقابت‌ها برسانم. مي‌‌خواهم در اين رقابت‌ها حامد حدادي متفاوتي ببينيد
* چرا به يكباره تصميم به جراحي گرفتي؟
ـ براي بسكتبال هر كاري مي‌كنم. نمي‌خواهم در آينده كه بسكتبالم تمام شد با خودم بگويم اگر آن سال جراحي مي‌كردم عملكردم بهتر مي‌شد. هر كاري مي‌كنم تا بالا و بالاتر بروم. نمي‌خواهم روزي برسد كه از اتفاقي پشيمان شوم.
* برابر رئال مادريد به ميدان رفتي.بازي چطور بود؟
ـ بله. برابر رئال مادريد پنج دقيقه به ميدان رفتم. پس از چهار ماه بود كه بسكتبال بازي كردم. واقعا در اين مدت در بسكتبال نبودم و بيشتر خود را آماده مي‌كردم. پس از پايان فصل گذشته شرايط سختي داشتم. تمرين‌هاي فشرده‌اي پشت سر گذاشتم تا بتوانم به ايده‌آل ترين سطح آمادگي برسم. اين مسابقه هم خوب بود و اميدوارم با تلاش بيشتر خودم در فصل آينده زمان بيشتري براي بازي به دست آورم.
* ممفيس در فصل نقل و انتقالات بازيكن در پست تو به خدمت نگرفته است؟
ـ بازيكن‌هاي تيم همان پارسالي ها هستند كه يكي از آنها مصدوم شده است. البته دو سنتر به طور آزمايشي در تيم تمرين مي‌كنند.

حامد حدادي
* كمي به تيم ملي برسيم. ايران در كاپ آسيا قهرمان شد . عملكرد تيم را چطور ديدي؟
بازي‌ها به زمان ما خيلي دير برگزار مي‌شد و نمي توانستم به طور كامل آنها را تماشا كنم. اما براي بازي فينال بيدار ماندم و قهرماني ايران را ديدم. به نظر من بازي‌هاي خوبي بود كه به فرصتي براي جوانان تبديل شد. جوانان زماني به دست آوردند كه كنار بزرگان بسكتبال باشند و بازي كنند. معتقدم بازيكن‌هاي كم سن و سال ايران در كاپ آسيا اعتماد به نفس پيدا كردند. جوانان توانستند عرصه هاي بزرگ را بينند كه اين مي‌تواند در آينده به آنها كمك كند. در اين ميان بازيكنان ديگري هم بودند كه سابقه حضور در تيم ملي داشتند، اما جوان محسوب مي‌شوند. محمد جمشيدي، اصغر كاردوست، روزبه ارغوان در اين رقابت‌ها عملكرد خوبي داشتند. بايد به اين بازيكن ها فرصت بدهيم و به آنها اعتماد كنيم. اين بازي كردن است كه به آنها اعتماد به نفس مي‌دهد.
* پس با جوان گرايي موافقي؟
نه. به نظر من اصلا قشنگ نيست براي تيم ملي كنوني از جوانگرايي حرف بزنيم. ملي‌پوشان هنوز جوان هستند و نبايد اين شرايط را برايشان ايجاد كنيم. به نظر من بايد بازيكنان قدرتمندي بسازيم كه خود يك تيم ملي ديگر باشند. بازيكناني كه اگر مصدوميت در تيم ملي ايجاد شد بتوانند جا پاي بهترين ها بگذارند و نتيجه‌ بگيرند. خود ما با تلاش خود رشد پيدا كرديم و به تيم ملي رسيديم. تمرين كرديم پس، اين جوانان نيز بايد زحمت بكشند و ميدان ببينند تا به بسكتباليست‌هاي بزرگ تبديل شوند.
* به نظرت تيم ملي مي‌تواند دو باره به عنوان نخست آسيا برسد؟
ايران از سال 2007 تاكنون در اوج قدرت است. اتفاق سال گذشته كه در ووهان هم افتاد بدشانسي بود، اما مطمئن باشيد قهرماني ايران ادامه دار مي‌شود. حالا هم كه فرصتي ايجاد شده تا جوانان خودشان را نشان بدهند مي‌توانيم آينده‌اي بهتر داشته باشيم. بايد در اين مدت بازيكنان جوان را پرورش دهيم ، تورنمنت برگزار كنيم و به همه بسكتباليست‌ها بازي بدهيم تا ترس‌شان بريزد و از هر توپي كه از دست مي‌دهند تجربه به دست آورند. فرصت خوبي پيش‌رو است و بايد به خوبي از آن استفاده كنيم.

حامد حدادي
* قهرماني تيم ملي توانست خاطره تلخ ووهان را پاك كند؟
ـ فكر مي‌كنم مردم از قهرماني تيم ملي خوشحال شدند. كمي از اين خاطره پاك شده تا سال آينده كه به طور كامل پاكش كنيم.
* رقابتي حساس در سال آينده داريم
ـ بله. انتخابي جام جهاني است و من هميشه و هر روز به آن فكر مي‌كنم تا خودم را به اين رقابت‌ها برسانم. مي‌‌خواهم در اين رقابت‌ها حامد حدادي متفاوتي ببينيد . واقعا برايم سخت بود. اين مدت فشار زيادي روي من و البته كل تيم بود و حالا در انتظار يك فرصت هستم. از باخت متنفر هستم به همين دليل شبانه روز به انتخابي جام جهاني فكر مي‌كنم تا در كنار هم تيمي هايم نام ايران را سرافراز كنم.
دوست داشتم در المپيك بازي كنم،‌ اما آن شكست فشار زيادي روي ما آورد. انتظاري بود كه برآورده نشد و همه چيز دست به دست هم داد تا آن شكست رقم خورد اما حالا اين شكست براي حامد حدادي انگيزه شده تا در انديشه آينده باشد. گذشته را فراموش خواهيم كرد و در جام ملت‌هاي 2013 متفاوت مي شويم
* حامد حدادي بيشتر از ديگر ملي‌پوشان در انديشه انتقام است؟
واقعا دوست داشتم در المپيك بازي كنم،‌ اما آن شكست فشار زيادي روي ما آورد. انتظاري بود كه برآورده نشد و همه چيز دست به دست هم داد تا آن شكست رقم خورد. هميشه مي‌گفتم نبايد هيچ حريفي را دست كم بگيريم، اما نشد. حالا اين شكست براي حامد حدادي انگيزه شده تا در انديشه آينده باشد. گذشته را فراموش خواهيم كرد و در جام ملت‌هاي 2013 متفاوت مي شويم.
* از ارسلان كاظمي خبري داري؟
بله. با او تماس داشتم و حضورش در تيم جديد را تبريك گفتم. به من گفت كه ديگر ماندن در رايس درست نيست و فكر مي‌كنم بهترين تصميم را گرفت. به نظر من، او، فربد و سورن بازيكنان جواني هستند كه مي‌توانند به ايران كمك كنند. بايد از آنها حمايت شود. فربد در هاوايي و سورن در UCLA بازي مي‌كند و با تمرين‌هايي كه در اين تيم‌ها انجام مي‌دهند مي‌توانند جايگاه خوبي به دست آورند.

تاريخ  ارسال:سه شنبه 18 مهر 1391 - 13:52

کد:9998-1403





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.